неделя, 23 юни 2013 г.

Разликата между Социален маркетинг и Маркетинг чрез социални мрежи

Разликата между Социален маркетинг и Маркетинг чрез социални мрежи
Маркетинга чрез социални мрежи и Социалния маркетинг са доста често бъркани понятия. Може би заради начина, по който се изписват и пръсъствието на така нашумялата дума напоследък "Social" - Social media, Social Networks, Social marketing и т.н. В тази статия ще се опитам кратко и ясно да опиша разграничаването межде двете понятия:

Социален маркетинг

Социалния маркетинг е систематично прилагане на маркетингови техники и похвати, целящи да постигнат конкретни поведенчески цели за социално благо. Американските експерти по маркетинг и мениджмънт - Филип Котлър и Джералд Залтман популяризират термина "Социален маркетинг" в началото на 70-те години на 20-ти век. Те го определят като "проектиране, изпълнение и контрол на програми, изчислени така, че да повлияят на приемливостта на социалните идеи, включващи съображение за планиране на продукти, ценообразуване, комуникации, разпространение и маркетингови проучвания" Социалният маркетинг може да се прилага за насърчаване към достойно качествени услуги и стоки, или да накара обществото да избягва некачествените стоки и по този начин насърчават общественото благосъстояние като цяло. Основната цел на социалния маркетинг е "благо за обществото", докато в комерсиалния маркетитг целта е "финансова облага". Примери за социален маркетинг включват организации насърчаващи хората да ползват колани докато шофират, кампании срещу тютюнопушенето, опазване на околната среда или насърчаване на употребата на презервативи.

Маркетинг чрез социални медии

Маркетинга чрез социални медии (Social media marketing) е сравнително нова форма на интернет маркетинг, която се асоциира с използването на социални мрежи като Facebook, Google+, Twitter, YouTube, Flickr и др., с цел да се създава съдържание, което общностите от хора с еднакви интереси да харесат, споделят и евентуално да се създадат потенциални и текущи клиенти. Научете повече за Маркетинга чрез социални медии - тук!
Разликите между Социален маркетинг и Маркетинг чрез социални мрежи
Социален маркетинг Маркетинг чрез социални мрежи
Създадено 1971 Приблизително 2005
Определение Използване на маркетингови техники насърчаващи приемането на здравословни и полезни про-социални поведения. Онлайн маркетингови инструменти и платформи, чрез които хората споделят и популяризират информация един с друг. Някой от тях са блогове, социални мрежи и сайтове за споделяне на медия
Цел Промяна на индивидуални поведения с цел  да се подобри благосъстоянието на хората, тяхното здраве. Включването на потребителите в маркетингови усилия, предназначени да генерират положителен отзвук или лична облага за дадена марка, фирма или компания.
Кой го използва Организации с нестопанска дейтонст, правителствени организации, други организации работещи в здравната и социалната сфера. Компании или организации, които искат да се популяризират онлайн или да промотират тяхното излизане на пазара като накарат хората да говорят за тях (от уста на уста)
Кой печели? Физически лица или обществото като цяло Организациите провеждаши маркетинга.
Целева аудитория Личности, които имат риск за тяхното здраве или имат социален проблем и тези, които биха могли да приемат положителни  поведения за да помогнат на обществото Техническо насочени потребители, които вече използват социални медии и мрежи, независимо дали са създатели или потребители на съдържание и информация.
Свързани Маркетинг с нетърговска цел, здравен маркетинг с цел здраве и каузи Оптимизация на Социални мрежи, Маркетинг на социални мрежи, маркетинг от уста на уста, вирусен маркетинг

Няма коментари:

Публикуване на коментар